Voor veel bedrijven blijft het een kunst; gevonden worden op Google. Om de vindbaarheid van je website te optimaliseren kun je gebruik maken van SEO en SEA. SEO staat voor search engine optimization en SEA staat voor search engine advertising.
Het verschil tussen deze twee, is dat de SEO geoptimaliseerd wordt door organische pagina’s op de website en SEA zijn advertenties die je betaald aan Google om je hoger te plaatsen in de zoekresultaten.
Zoekmachine optimalisatie is enorm belangrijk omdat 93% van de online ervaringen begint met het zoeken in de zoekmachine, maar slechts 9% van de bezoekers typt daadwerkelijk jouw domeinnaam. 81% doet eerst online research voor een product voor het doen van de aankoop en 75% kijkt niet verder dan pagina 1 op Google.
Factoren van SEO
In onderstaande punten staat informatie die van invloed is op een hoge SEO-score voor optimalisatie van de website. Want hoe hoger je door Google wordt gerankt, hoe hoger het aantal websitebezoekers zal zijn.
Content met kwaliteit: om hoger te scoren in Google is het belangrijk dat je tijd steekt in het schrijven van goede content op de website. Kopieer de teksten niet en zorg dat de blogs van toegevoegde waarde zijn voor de bezoeker. Door dit te doen zal Google je belonen met een hogere ranking.
Interne en externe links: Wanneer je elke week blogs plaatst op jouw website moet je ervoor zorgen dat deze links bevatten naar gerelateerde content op jouw website, en links van anderen. Door dit te doen denkt Google dat je een betrouwbare website hebt. Om dit te verhogen kan het helpen om vanuit andere websites gelinkt te worden. Een andere benaming hiervoor noem je linkbuilding. Wanneer je hier hulp bij nodig hebt kan Wux jou met hun specialisten helpen voor de beste vindbaarheid.
Social media: Door actief bezig te zijn op social media zul je meer kliks richting de website creëren. Het aantal gebruikers zijn in Nederland elk jaar gestegen en de kans is groot dat dit blijft gebeuren.
Mobiel vriendelijke website: Het surfen op internet gebeurt voornamelijk op de telefoon. Wanneer je website onleesbaar is op mobiele apparaten zal Google deze niet met een hoge ranking waarderen. Ook het gebruik op de mobiele telefoons stijgen ieder jaar dus het zal niet meer lang duren voordat mobiel vriendelijke websites een standaard vereiste is.
Keywords: Keywords gebruik je niet alleen in de body van de tekst, maar ook in de titel, meta, alt tags en afbeeldingen. Doe van te voren goed onderzoek om te kijken welke woorden het beste bij jouw content passen.
Nog even geduld aub
Het is helaas niet mogelijk om in een korte periode de organische resultaten snel te verhogen. SEO vraagt om geduld, door het benodigde onderzoek en het maken van de content die op de website gedeeld moet worden.