Home Marketing Een e-book zorgt voor meer bezoekers

Een e-book zorgt voor meer bezoekers

Auteur

Datum

Categorie

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor een blog bij te houden op hun website. Dit is goed want zo geef je de bezoekers een kijkje in jouw bedrijfsleven, en is de kans groter dat ze terugkomen. Neem daarbij ook de content op Social Media, en de kans is groot dat dit zorgt voor meer leads en meer nieuwe klanten. Maar wat nou als het bij een bezoekje blijft, en deze bezoekers verder niks ondernemen? Wil je dit veranderen, dan kan het maken van een e-book een goede investering zijn. Hoe je dat doet, lees je in dit artikel.

Denk na over het onderwerp

Begin met het nadenken over het onderwerp van je e-book. Over welk product of welke dienst wil je dat dit boek gaat? Indien nodig kun je kijken wel product er wel wat meer kracht kan gebruiken op marketinggebied. Door een lijst van de mogelijke onderwerpen te maken heb je dit mooi overzichtelijk. Bekijk vervolgens online en offline naar wat er allemaal al over dit onderwerp gezegd en geschreven is. Dit kan jou namelijk helpen je eigen content te bepalen.

Gebruik je eerdere content voor je e-book

Heb je bepaalde blogartikelen die het goed doen of hoog staan in Google? Dan kunnen deze voor inspiratie zorgen of zelfs dienen als blauwdruk. Als een artikel hoog staat in Google komt dit onder andere omdat er veel interesse naar is. de onderwerpen in die artikelen spreken je doelgroep dus aan.

Beperk het aantal onderwerpen

Je doet er goed aan je te beperken tot één hoofdonderwerp. Wil je heel veel verschillende onderwerpen aanhalen in je e-book, dan kan dit voor de lezer verwarrend worden. De kans is daarbij groot dat een lezer afhaakt, en dat is niet de bedoeling. Verplaats je in de klant en bedenk je wat de vraag zou kunnen zijn die je klant heeft bij het lezen van je e-book. Zorg ervoor dat in ieder geval die vraag aan het eind van je e-book is beantwoord. In het geval van digitaal printen zou een vraag kunnen zijn: wat kan digitaal printen op textiel bieden dat conventioneel printen mij niet kan bieden?

Zorg voor structuur bij het schrijven van je e-book

Zomaar beginnen met schrijven zonder een plan werkt vaak niet. Door bepaalde stappen te doorlopen bij het schrijven van je e-book kun je makkelijker het overzicht bewaren. Deze stappen zijn veelal hetzelfde als bij het schrijven van een blog. Belangrijk is het wel dat je een methode gebruikt die voor jou werkt. Zo zou je ervoor kunnen kiezen eerst de hoofdstukken te bepalen. Dat deze later misschien weer verdwijnen of samengevoegd worden, is hierbij niet erg.

Doorzettingsvermogen en een deadline

Je hebt niet altijd inspiratie en de tijd om aan je e-book te werken maar om te voorkomen dat na een halfjaar hoofdstuk één nog steeds niet af is, is het verstandig jezelf een deadline te stellen. Op deze manier verplicht je jezelf er eigenlijk voor doorzettingsvermogen te hebben, omdat je anders je deadline niet haalt. Door een vast dag of tijd met jezelf af te spreken én te bepalen aan welk onderdeel je wilt werken, gaat dit waarschijnlijk een stuk makkelijker.

Lees ook: Hoe kies je de juiste copywriter voor je bedrijf?

Categorieën

Recente artikelen

Een factuur opstellen, wat moet er op staan?

Wanneer je dienst geleverd hebt moet je uiteraard ook een factuur sturen, anders kun je ook niet betaald krijgen. Maar hoe ziet een goede...

Zorgen voor een betere vindbaarheid als ondernemer

Wanneer je als ondernemer werkt is het heel belangrijk dat je goed gevonden wordt. Dit zorgt er namelijk voor dat je ook meer potentiële...

De KOR, wel of niet meedoen?

Vanaf vorig jaar januari is de kleineondernemersregeling in de btw-regelgeving veranderd. Was dit eerder een belastingvermindering, nu is het een btw-vrijstelling. Voor de ene...

De beste SEO tools en extensies

Wanneer jij je dagelijks bezighoudt met het optimaliseren van websites en het schrijven van content, is de SEO heel erg belangrijk. Maar hier gaat...

De veranda opknappen bij jouw kantoor?

Nu het weer beter wordt gaat men ook weer in de tuin aan de slag. Grote kans dus, dat jij ook graag de tuin...

Opmerkelijke beroepen in de wereld

De meeste mensen hebben een fulltime baan van 9:00 uur tot 17:00 of in ploegendiensten. Grote kans dus, dat jij dat ook hebt. Maar...